Get your own Digital Clock

Wednesday, September 30, 2009

“SoLaT di aHhiR wAkTu...”

rUpa2nyA aDa cEritA kaLau kita lewat2 kAn soLat. Jika beRpuaSa, amaLan kiTa teRus paDa AlLah. Tapi Jika kiTa beRsoLat, aDa “poSmen” puLa yaNg haNtaR aMaLan kiTa paDa-Nya.

Jika soLat pd akHir waKtu, taK perLu baYar toL juGa, taPi sekatanNya, Masya-AlLah di Langit pErtamA, penJaga toL maraHkan poSmen kiTa. disoaLnya, menGapa LewaT pOskan amaLan kiTa...??? Merayu-Rayu poSmen maLaikaT kiTa minTa dibeRi LaluaN, taPi penjaGa Langit perTama taK hiraUkan, sebaLiknya amaLan leWat soLat taDi dicaMpaKkan baLik ke buMi Lalu jaTuh berDerai.

Maka tiDak samPaiLah amaLan kiTa paDa AlLah seOlah-oLah kiTa tiDak soLat juGak. Jadi, berSediaLah kiTa meNeriMa pembaLasanNya, jiKa tiDak di akHiraT, di duNia...hiLand duiT, haTi riSau, ujiaN berTimpa-TiMpa. Jadi tiDak ada maKnanya soLat leWat keRana amaLanNya tiDak saMpai...tiDak aDa niLai, seBaLiknya keNa azaB lagi...(~.^)

ReNung-rEnunGkaN...SeLaMaT bEraMaL...hEhEhE...(-.-)

“SaHaBaT sEjaTi”

SaHabat seJati...sEseOrang yaNg seLAlu haDir maSA kiTa seDih dan keSepian, sElalu berSama saAt Duka dan Lara...meMahaMi dan boLeh mengHiBurkan. Tak paNdang kaYa aTau miSkin. sEseOrang yaNg memBantu kiTa banGun tatKala kiTa jaTuh. saMa-SaMA meNitiSkan air maTa baHagia maSa kiTA seNang... jaDi teMan yaNg mengHibur maSa kiTA taK puNya sesiaPa unTuk berSanDAr...

To aLl mY fWen...i Love AlL of yOU so muCh...(^-^)

eSpeCiaLly siTi nUrUl asHykiN n wAn muNiRah...taK diLupaKAn juGa...bEeLa,jiNa,eFfa,LinZzy,Yu n Zatiey...kOwang mmg bEst...time kaSih keRana suDi menJadi saHabat aKu dan teRima segala kekuRanGan yang aDa...

Ni gamBau maSa nak Gi Kelas...suma pakai bajuRayE tiMe nIe...(~.^)


Sunday, September 27, 2009

26 SePtEmBeR ’o9

cEdihnyEw...hUhUkhUk...da AbeS da CutiEy...xpUas aGie asEnyE nop bErayew...AriE niE aku asE epY gilew cOz saTu family dapat berkUmpuL...pi, mUmmY, kaK biE, AbAng AmiR, Kak Na, giE n AkU...oOpPsS,lUpew nak ckp,baKal KaKaK ipar aku pOwn adEw sameW,Kak rOs...(~.^)sEmlm n AriE Nie umah kiTowAng wak umOh terBuka aka Open HoUse...hEhEhE...rAmAi gak r OwanG mari...mlm 2 kiTowang 1 familY lEpak2...mCm2 Citew kiTowang bOrakKan sAmpAi kul 3 LeBih BaWu TitOw...yAng kElakarnYeW bilA inGat bAliK mAsa ZaMan2 kanak2 Dulu...

Kisah Miss T & Mr. S

LaMenyeW akU x CiTeW pAsAl diOwang niE...nAmpaknyEw diOwang dA sEmakin rApAt...xSanGka yAnG mAsing2 Suka Ant sAtU sAmA laEn...bEstnyeW...Miss T bAru dapat tHu yg Mr. S nie da suka diE masa tiMe maJlis bUkak PuAsEw lagi...timE 2 kAn Miss T xkEnal pOwn Mr. S niE...hurm,SatU arIe 2 kAn,merEka BerTemu lagi kAt 1 tempAt niE...maSa 2 Lah,Miss T niE sUka kAt Mr. S....

Tuesday, September 15, 2009

<15 SePtEmbEr ‘o9>

Akhirnya kElas aku sEbElum cuti rayEw da abEs tEpat tEpat jam 4 petang…yEayEa…cEwOnOk tOl..kepada cumE jgn jeles tau…tapi xbalik jUgEk ari ni…nak tau nape X…???sEbabnyew aku dpt msg dari EpOl mngtakan mlm ni adew kElas HCI…sEbEl..baru jew plan nak g KT UPTOWN mlm ni…pagi EcoK jina da nak alik…mcm mnE Ek…hUrm,lEpas aku,jina,yU,ti n effa bUat 1 mEsyUarat tErgEmpar…1 kata pUtUs dikElUarkan…kitOwang nak g jUgEk pas abEs klas…hAhAhA….ecOk aku da nak balik kampOng… sO,takowt X sEmpat nak v Ucpan rayew,akU Ucap skunk jEla Ek..xpE kan…”SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI” diUcapkan kEpada CUma Umat Islam yg tElah mEnjalani ibadah pOcew ngan jayanyEw…hEhEhE…(~.^)

Kat sini aku sErtakan satU lirik lagU rayEw yang akU cUka…akU cUka la lagU niEy…kOwang sUka lagU rayEw pEw Ek..???



Ku Pohon Restu Ayah Bonda

Duhai bonda duhai ayahanda
Dengarlah rayuan anakanda
Yang jauh di mata…

Tanpa ku sedari airmata ku mengalir
Terdengar ayat suci seruan takbir
Betapa daku gembira dekat di samping keluarga
Di pagi mulia hari raya

Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku

Walau jauh di mata namun kau tak dapat ku lupa
Doa ku sepanjang masa agar kau bahagia
Ku pohon restu dari mu oh ayah dan ibu
Agar tercapai cita ku membela nasib mu

Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku

Kesalahan diri ku…

~aKu yAng sUkAkAn bAraNg yAng TuTe~





04 SeptEmber ’09

Ntah nape pagi ni akU rasa xsihat badan...mcm nak dmam pown adew...bila dEkat tEngahari sUhU bdn akU makin naEk...sah akU mmg da dEmam...eeeiiyyy,X cUka tOl...makin lama makin pns...mak da bimbang,bUkan pew takowt kna H1n1...tanda2 2 da ade...kepala ni da asE cam nak pecah...tak taU da nak bUat apEw,jUst nangis tnggu waktU berbUka...bila aku dgaU jew azam berbUnyi aku makan nasi sket n trUs mkn Ubat tahan sakit...pas maghrib akU trUs g klinik...mak nasihat aku g spital,tapi akU XmO,tatOwt beb...masa aku jUmpa doktOr,dye ckp akU jUst dmam biasa...tapi,lau dlm masa 2 ari xbaEk lagi,akU kena dtng balik...aku ckp Otew...bila sampai Umah,akU twUs makan Ubat yang dberi...Ubat dmam,antibiOtik,batUk n sakit tekak...aku pOwn tewUs titOw...bila da bngn akU da Ok...yeEpEe...(~,^)

Monday, September 14, 2009

O3 SeptEmbEr ‘o9

Hurm,ari ni akU hepy sgt...walaupOwn midterm cik SuhaiLan agak sUsah...nak taU x nape...???aku ingat minggU ni da X ley balik cOz midterm abis lewat...tetibew akU dpt panggilan dari mak...dye ckp nak dtng amik akU n bUkak pOcew kat pantai batU bUrUk...yeEpeE...cEwonOk taU...mak bUat ikan bakar,ikan goweng,rendang,sambal belacan,tembikai n tempOyak...fUh,best siOt...bEst gak skali skala bUkak kat pantai...xsangka ramai ugOp yg bUkak kat c2...tetibe terlintas kat fikiran ni nak ajak set2 kitOrang bUkak kat pantai...hOpefully jadi la...
Hurm,pas jew makan kitOwang pOwn balik la...bila da sampi kat dUngUn,ingt nak trUs blik,tetiba lak mak ajak pergi bandar...aku On jew...hEhEhE...1st aku singgah kat kedai kasUt impiana...ingtkan nak silau2 jew,tetibe mak ckp...”tngOkla mana yg berkenan,beli trUs kasUt rayEw...”bEst bangat...pilih punya pilih,aku pown berkenan satu kasUt ni...wanew itam...then,kitOwang terUskan perjalanan menUjU ke bazaAr ramadhan...ingat nak cri baju tok rayEw,alih2 suma X berkenan...tapi akU beli jUgak...akU beli tUdUng ekin yg ade manik2 atas kepala...harga dyE 28,abis kUwang leh kasi 25...mak aiyh,mahal tol...da berbelah bgi ni nak beli ke XmO coz kali kna bayaU sendiri...no spOnsOr2 k...hEhEhE...puJuk pUnya pUjUk dpt 24,akU truskan lagi memUjUk...last hargE dpt 23...akU ckp OtEw la...da rEzEki dye ari 2 kOwt...pas2 aku pown balik la Umah...





Related Posts with Thumbnails